*Mercat de bules* “1”


 De vegades vaig a València només per passejar-la... que no t'agrada València? No m'ho crec... no m'ho puc creure... La raó de la meva incredulitat? Que és bonica, molt bonica…fins que no es coneix la seva història no apareix tan bonica com és…

Prova allò de León Felipe: Desfeu aquest vers, traieu-li els canons de la rima, el metro, la cadència i fins i tot la mateixa idea, aventeu les paraules i si després queda alguna cosa encara, això serà la poesia. Treu-li a València, tot allò postís, allò faller, això d'ofrenar noves glòries a Espanya i si queda alguna cosa…aixó és València. 

Té un passat medieval increïble, preciós, ja amb això val…

Bé, vaig a València i passeig va, passeig ve, i solc entrar a la Verge del Desamparats i avui he entrat, just en el moment que estaven cantant l'himne a la Verge i quan han acabat, el capellà oficiant ha dit: I ara les mares dels nens que han estat presentats a la Verge, poden passar per la sagristia a recollir el certificat i, jo agafe i em fique a la sagristia a buscar el certificat, hi havia vint mares i jo. 

El Sagristà jove, vestit de carrer, anava dient els noms dels nens, li donaven un sobre les mares i ell els donava un certificat amb l'estampa de la Mare de Déu amb el nom del nen que havia estat presentat avui dia, s'acaba tot, em quedo jo sol i li dic: Crec que a mi no m'ha nomenat…i em diu vostè ha donat el sobre, jo dic…crec que si i ell diu: Quin nom és? li dic el nom i em diu doncs aquí no està apuntat…home si no està apuntat és que faltarà apuntar-ho…se'm queda mirant…tenia un munt de sobres allà amb el donatiu que fica la gent per comprar el certificat, els vigilava com un felí vigila la seva presa, al seu costat tenia certificats en blanc… n'ha agafat un, i n'ha omplert el nom i jo m'estava meravellant de la capacitat d'aquest sagristà jove, per controlar i rebre els diners per la presentació dels nens a la Verge, a canvi d'uns diners… 

Mareeee…Mareeee…. si no entren les dones en el tema de l'església, i ho arreglen, ja, se'ls en va de les mans el negoci a aquests mercaders de bules i benediccions…

I es Nadal…!

*B.M.*

Comentarios

Entradas populares de este blog

*Huidas*

*Nules News, 2*

*Camposanto*